28 مرداد، 1399

تشکیل مجلس دانش‌آموزی باعث ارتباط بیشتر نمایندگان با مدیران ارشد نظام تعلیم و تربیت می‌شود/روحیه پرسشگری دانش‌آموزان از طریق دادن نقش‌های اجتماعی در مجلس ارتقا پیدا می‌کند/در انتخابات مجازی بیش از ۳ هزار دانش‌آموز منتخب شورای دانش‌آموزی شرکت کردند

پناهی‌روا: باید از طریق مجلس دانش‌آموزی فرصت گفت‌وگو در جامعه دانش‌آموزی را فراهم کنیم

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی به بیان جزئیات بسته تحولی مجلس دانش‌آموزی پرداخت و تاکید کردبا تشکیل مجلس دانش‌آموزی باید بتوان مشکلات دانش‌آموزان را در سطوح مختلف حل کرد و با ادامه روند تشکیل مجلس به صورت پیوسته آن را امتداد داد.

زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات بسته تحولی مجلس دانش‌آموزی گفت: «براساس بسته تحول‌آفرینی که از سوی وزیر آموزش و پرورش با شعار «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» به ما ابلاغ شد، اقدام به برنامه‌ریزی‌های متعددی در این خصوص کردیم.»

وی ادامه داد: «در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح منطقه، ناحیه، شهرستان و استان مجلس دانش‌آموزی تشکیل می‌شود و بر این اساس قرار است از میان اعضای مجمع شورای دانش‌آموزای منطقه، ناحیه و شهرستان، تعداد ۲۵ دختر و ۲۵ پسر به‌عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مناطق و شهرستان‌ها انتخاب شوند.»

نقش دانش‌آموزان را باید در این مجالس پر رنگ‌تر کنیم

پناهی روا گفت: «در مجلس دانش‌آموزی استان نیز دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به صورت تفکیک جنسیتی از طریق انتخابات به مجلس دانش‌آموزی استان راه می‌‌یابند. ما معتقدیم نقش دانش‌آموزان را باید در این مجالس پر رنگ تر کنیم، و به وظایف نمایندگی آنان بیشتر بها دهیم و از طریق مجالس بتوانیم فرصتی را برای گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر برای رفع مشکلات جامعه دانش‌آموزی فراهم آوریم.»

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مجلس، طرح‌ها و برنامه‌های خود را بیان می‌کنند حتی انتقادات موجود نسبت به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: «با توجه به اینکه هیات رئیسه مجلس به عنوان مشاوران دانش‌آموزی رئیس آموزش و پرورش منطقه، ناحیه و شهرستان و استان محسوب می‌شوند موظف هستند در جلسات جداگانه با روسای آموزش و پرورش به بیان دیدگاه‌ها و نظرات دانش‌آموزان برای رفع مسائل آنان بپردازند.»

تشکیل مجلس دانش‌آموزی سبب ارتباط بیشتر نمایندگان با مدیران ارشد نظام تعلیم و تربیت می‌شود

پناهی روا گفت: «با تشکیل مجلس دانش‌آموزی باید بتوانیم مشکلات دانش‌آموزان را در سطوح مختلف حل کنیم و با ادامه روند تشکیل مجلس به صورت پیوسته آن را ادامه دهیم چراکه تشکیل مجلس دانش‌آموزی باعث ارتباط بیشتر نمایندگان با مدیران ارشد نظام تعلیم و تربیت می‌شود.»

وی با تاکید براینکه در مجلس اعتماد به نفس دانش‌آموزان بالا می‌رود و شخصیت اجتماعی آنان شکل می‌گیرد عنوان کرد: «خودباوری، خود مدیریتی، انتقاد پذیری، روحیه پرسشگری دانش‌آموزان از طریق دادن نقش‌های اجتماعی در مجلس ارتقا پیدا می‌کند و با فضای جامعه و اجتماع آشنا می‌شوند.»

پناهی روا گفت: «با توجه به شرایط حاکم بر کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا فضای مجازی را پیش بینی کردیم تا نقش اجتماعی را از این طریق به دانش‌آموزان تعلیم و آموزش دهیم. بنابراین می‌توانیم از طریق شبکه شاد و فضای مجازی و الکترونیکی، نقش‌ها را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم.»

وی اضافه کرد که دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در ۲۰ استان باقی مانده از انتخابات حضوری، به صورت مجازی تحت وب برگزار شد که نتایج ثمر بخشی را به‌دنبال داشت.

شرکت بیش از ۳ هزار دانش‌آموز منتخب شورای دانش‌آموزی در انتخابات مجازی

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی با اشاره به اینکه در این انتخابات مجازی بیش از ۳ هزار دانش‌آموز منتخب شورای دانش‌آموزی شرکت کردند گفت: «امیدواریم زمینه استفاده از این فضا را برای جامعه دانش‌آموزی بیشتر گسترش دهیم چرا که دانش‌آموزان از این انتخابات مجازی بسیار استقبال کردند.»