نشست صمیمی با کارکنان سازمان دانش‌آموزی؛

11 دی، 1398

سرپرست قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی برنامه‌محوری و شناخت هدف را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد آنچه به حرکت‌های ما جهت می‌دهد هدف است بنابراین در برنامه محوری باید هدف سازمان، معاونت و حوزه کاری خود را بشناسیم.

بحری‌زاده: برنامه‌محوری و شناخت هدف از اولویت‌های کاری سازمان خواهد بود

سرپرست قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی برنامه‌محوری و شناخت هدف را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد آنچه به حرکت‌های ما جهت می‌دهد هدف است بنابراین در برنامه محوری باید هدف سازمان، معاونت و حوزه کاری خود را بشناسیم.

به گزارش روابط عمومى و امور بين الملل سازمان دانش آموزى، اسماعیل بحری‌زاده سرپرست قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در نشست صمیمی با کارکنان سازمان دانش‌آموزی که بعد از ظهر امروز در این سازمان برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم با فعالیت‌های موثر بتوانیم سازمان را به‌سمت اهداف و ماموریت‌های خود ببریم به چند محور اساسی اشاره کرد و گفت: «تحقق ماموریت سازمان دانش‌آموزی درحال حاضر بر عهده ما است و این ماموریت را اساسنامه سازمان به‌خوبی ترسیم کرده و آن را تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان بیان کرده است.»
او افزود: «هدف غایی سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی، نیل متربیان به مراتبی از حیات طیبه است لذا به ابعاد جسمانی و روحانی انسان توجه دارد تا به نیازهای او به‌خوبی پاسخ داده شود. در خروجی کار، دانش‌آموز باید به نقطه‌ای برسد که بتواند از راه صحیح به نیازهای جسمانی و روحانی خود پاسخ مناسبی دهد.»
بحری‌زاده گفت: «انتظار می‌رود در نشست‌های تخصصی هر یک از افراد برداشت خود از ماموریت و فلسفه سازمان را تبیین کند همچنین در حوزه کاری خود سهم ماموریت سازمان مشخص شود. هر یک از کارکنان سازمان باید تبیین کند در حوزه کاری خود چه سهمی از ماموریت سازمان را برعهده دارد.»
سرپرست قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: «موضوع برنامه‌محوری را دنبال خواهم کرد آنچه ما را از وضعیت موجود به مطلوب می‌رساند برنامه‌هاست در این برنامه انتظار داریم هر فرد سهم و نقش خود را به‌خوبی بشناسد و صاحب نظرترین فرد در حوزه تخصصی خود باشد.»
او برنامه‌محوری و شناخت درست هدف را مورد تاکید قرار داد و در ادامه گفت: «آنچه به حرکت‌های ما جهت می‌دهد هدف است بنابراین در برنامه محوری باید هدف سازمان، معاونت خود و شخص خودمان را بشناسیم.»
بحری‌زاده درباره اثربخشی کارها و کارایی فعالیت‌ها نیز ارزیابی از کارها را با تعریف شاخص‌هایی قابل اهمیت دانست و گفت: «باید در پایان کار میزان نزدیک شدن به هدف یا رسیدن به آن را ارزیابی کرده و بتوانیم ارتباط منطقی بین هزینه و فایده فعالیت‌ها را برقرار کنیم.»
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «این موضوعات اولویت کاری من در سازمان خواهد بود از شما هم خواهش می کنم در این محورها به من کمک کنید تا به فضل الهی این ماموریت خطیر تربیتی تحقق یابد.»
او در پایان به مثالی از کارها در مدیریت فرهنگی اشاره کرد، قلب سازمان را واحد ارزیابی عملکرد دانست و عظیم‌ترین سرمایه یک سازمان را نیروهای انسانی آن سازمان خواند‌.

 

در این نشست برخی از کارکنان سازمان دانش‌آموزی به بیان نکات و دغدغه‌های خود پرداختند.